Behandling

På Deltaklinikken tilbyr vi en tverrfaglig behandling for pasientene. Ved godt samarbeid mellom lege, fysioterapeut, sykepleiere og kiropraktorer tilstreber vi å sette rett diagnose for å så tilrettelegge behandlingsplan etter behov, alder, smerte, og omfang. Hos oss ønsker vi å behandle hele personen å ikke bare skadene/ smertene, vi prøver alltid å finne årsaken til plagene å ikke bare behandle symptomene.

Det trengs ingen henvisning fra lege for å få behandling hos oss.

Noe av det vi kan hjelpe med:

• Idrettsskader
  • Hodepine og migrene
  • Svimmelhet
  • Kjeveplager
  • Nakke
  • Rygg (Prolapser, akutt smerter, isjas, stenose)
  • Skulderplager (Betennelser, impingement, myalgier, Smerter mellom skulderblad)
  • Arm & Hånd: Slitasjegikt håndledd, tennisalbue, musearm.
  • Brystsmerter
  • Hofte
  • Bekkenplager
  • Kneplager
  • Ankel & fot: Akillessenesmerter, plantar fascitt, slitasjegikt

Lege:

– allmennpraksis

– idrettsmedisin

– offshore legeerklæringer

– sertifikater

– generell helserådgivning

Fysioterapeut:

Fysioterapeut har hovedfokus på muskel- og skjelettplager. Det settes stort fokus på behandling, og ikke minst forebygging av skade/ plager. En grundig gjennomgang av sykehistorie og funksjonstester gjøres før en setter opp behandlingsplan og mål tilrettelagt for pasientens behov. Fysisk trening og bevegelse vil bli vektlagt for å behandle å forebygge.

Kiropraktor:

Kiropraktorer tilhører førstelinjetjenesten og er en primærkontakt med spesialkompetanse på muskel- og skjelettlidelser.

Offentlig godkjent helsepersonell med mulighet til å undersøke og stille diagnose, vi kan henvise til legespesialister, fysioterapeut og til billeddiagnostiske undersøkelser slik som røntgen, MR og CT.

Vi kan sykemelde opp til 12 uker.

Trykkbølge:

Vi tilbyr trykkbølgebehandling til våre pasienter. Trykkbølge kan være effektivt mot noen akutte og langvarige muskel- og skjelettplager.

Diagnostisk Ultralyd:

Ved Deltaklinikken har vi mulighet til å bruke ultralyd for diagnosering av muskel- og skjelettplager. Dette er et effektiv å kostnadseffektivt instrument.